Suit up Day 16.10.2023
Svůj vztah ke vzdělávání můžeme dávat najevo i tím, jak se oblečeme.
SuitUpDay - jak ho vidí "reportéři" z 8.A:
Dne 16.10. byl ve škole speciální den. Všichni jsme se na začátku nového týdne oblékli do slavnostního oblečení. Škola se hemžila seriózními gentlemany a elegantními dámami.Po první hodině se děti shromáždily ve vestibulu na schodech, kde se všichni vyfotili. V třídě 8.A se konala komentovaná módní přehlídka chlapců a dívek, která se moc povedla. Pátou hodinu si žáci zkusili vázání kravaty. Celkově se dnešní den velmi povedl. (Daniel Kamarýt)
Mnoho učitelů i žáků přišlo ve svátečním oblečení. V 8.A o českém jazyku dělali popis. Ti, kteří nepřišli ve svátečním oblečení ,popisovali ty, co ho měli, a ti, co ho měli, dělali modely. Modelové obcházeli celou třídu a ukazovali své oblečení. Později začala hodina výchovy k občanství, kde se 8.A učila vázat kravaty. (Natálie Jankovská)
“Přijď ve svátečním nebo slavnostním oblečení”, toto bylo hlavním heslem výzvy. Součástí této výzvy bylo společné focení všech slavnostních účastníků. Naše třída 8. A si tuto akci zpestřila ještě módní přehlídkou, které se zúčastnilo třináct slavnostně oblečených žáků. Ostatní žáci si vyzkoušeli roli moderátorů a popisovali dress code svých spolužáků. Ve třídě panovala příjemná atmosféra a všichni už se těšíme na další výzvu školního parlamentu. (Karolína Fáčková)
Dnes 16.10. 2023 byl ve Vlašimi na Základní škole Vorlina Suit-up Day. Zavítali jsme do 8.A, na začátku dne jsme si mohli všimnout, že většina žáků měla společenské oblečení. O českém jazyce si s paní učitelkou vysvětlovali, co je Suit-up Dday a v druhé polovině hodiny se žáci, kteří nebyli oblečeni společensky, přidali k těm, kteří byli vhodně oblečeni. Vytvořili si popis toho, co mají na sobě a pak byla ve třídě módní přehlídka. V občanské výchově se učili žáci vázat kravaty, mohli si to vyzkoušet na sobě nebo na spolužákovi. Na poslední hodině hudební výchovy se bavili společně o tom, k jakým tancům jsou jaké oděvy vhodné. Ke konci hodiny si společně zatancovali. Tento den byl velmi zajímavý a dost naplněný. (Eliška Kratochvílová)
V hodině českého jazyka jsme se bavili o důvodech, proč se oblékáme. Rozdělili jsme se do skupin. Dítě, jež se do výzvy nezapojilo, bylo v roli komentátora a zbylé jedno nebo dvě děti byly v roli modelů. Tímto momentem začala třídní módní přehlídka. O hudební výchově jsme si povídali o společenských tancích a zkoušeli hádat, kdo je na jaký taneční styl oblečený. Po zbytek hodiny jsme tančili disco taneček. Po skončení hudební výchovy pro naší třídu SuitUp Day ve škole skončil. (Eliška Reková)
... Po českém jazyce následovalo VKO, s tématem co je to “dress code” a jak poznat, kde a co je vhodné nosit? Na VKO máme pana učitele Kochánka a paní učitelku Ptáčkovou. Oba učitelé měli hezké formální oblečení. Na hodině jsme se taky učili, jak uvázat kravatu. Byla to dost velká sranda. Po VKO jsme měli hudební výchovu a tam jsme ještě dokončovali nějaké módní přehlídky a taky jsme tančili na disco hudbu. Z mého pohledu se akce vydařila a jsem ráda, že se něco takového v naší škole koná. (Bianka Lukášová)
Během vyučovacích hodin se konaly různé aktivity, např. v hodině českého jazyka si spolužáci s paní učitelkou vysvětlovali, co to ten Suit-up Day vůbec znamená a proč se oblékáme. V druhé části hodiny se konala módní přehlídka. Ta začala tím, že děti, co nebyly oblečeny do společenského oblečení, se přiřadily k dětem, co ho měly. Poté sepisovaly popis daných společenských oděvů, které měly jejich spolužáci a nakonec popisy odprezentovali a ostatní v oděvech procházeli třídu jako na módní přehlídce v roli modelů. Na hodině občanské výchovy se učily, jak vázat kravaty. V hudební výchově se žáci bavili, k jakým tancům jsou jaké oděvy vhodné a na závěr hodiny si zatancovali. Tento den byl velmi zajímavý i pro většinu zábavný. (Jolana Slosiariková)