Animace, jak na ni? Aneb zářijové projektové dny v ZŠ Vorlina v 6. ročníku
Že je animace divné slovo? Vážně? Opravdu není!
Že je animace divné slovo? Vážně? Opravdu není! Je to docela obyčejný animovaný film, který můžeme vidět v televizi. A představte si, že si ho může udělat dnes opravdu skoro každý. Stačí znát pár pravidel a triků. V naší škole ho umí snad každý šesťák. Umíte fotit? Umíte malovat? Jedno z toho určitě ano. Pak už stačí znát jen pravidlo 25 snímků za sekundu nebo 25 obrázků za sekundu. A proč? Protože tolik obrázků potřebujete, abyste vytvořili netrhaný animovaný film na jednu sekundu. Aha, je to moc? No dá se to trochu ošidit, ale pak trpí kvalita. Někdy to nevadí, zvláště tehdy, když se to učíme.
Jak hodnotili projektový den v 6. ročníku (září 2022) někteří žáci (vlastně stejně všichni)?
Tak například:
Petr Selinger
Naučil jsem se animovat a malovat na počítači. Lektor mi připomínal velmi známou osobu z jednoho seriálu. Díky němu jsem se animace naučil dělat. Bylo to skvělé. Kdybych hodnotil, tak bych dal 10/10
Matěj Hrdlička a Marek Toula
Líbilo se nám animování. Naučili jsme se něco nového. Potkali jsme lektora, který nás něco skvělého naučil. Teď můžeme dělat krásné animace. Děkujeme škole, že se tento den uskutečníl. Za mne 10/10
Lukáš Kučera
Tento den byl zábavný a poučný dohromady. Naučil jsme se mnoho nového. Bylo to hlavně o animacích. Potkali jsme člověka, který byl laskavý a hlavně chytrý. A umím to. Děkuji škole, panu lektorovi, že nás animace naučil.
Jakub Zeman
Tento den se mi velice líbil. Bavilo mne, jak jsme se naučili udělat svou první animaci. Také jsme mohli pracovat ve dvojicích. Když jsme měli dostatek svých obrázků, tvořili jsme animaci. Stříhali jsme, upravovali vše podle sebe. A vyšlo nám to.
Všech 65 žáků, kteří v 6. ročníku projektovým dne Animace prošli, psali o podobných zážitcích. Jen se mnozí nepodepsali. Tak možná příště zde budou i jiná jména.
Podporujme projektové dny! Otevírají nám obzory až za to tradiční školní vyučování. A děkujeme za laskavého a kompetentního lektora.